| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) | PFE302 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
| Ders Kaynakları |
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sınıf Yönetimi | Ders |
| 2 | Sınıf İçi Kurallar | Ders |
| 3 | Motivasyon | Ders |
| 4 | Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü | Ders |
| 5 | Sınır Koyma | Ders |
| 6 | Disiplin | Ders |
| 7 | İstenen Davranışların Desteklenmesi | Ders |
| 8 | İstenen Davranışların Desteklenmesi 2 | Ders |
| 10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders |
| 10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders |
| 12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders |
| 12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders |
| 14 | Etkinlik Sunumları | Ders |
| 14 | Etkinlik Sunumları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | |||
| Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | |||
| Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | |||
| Motivasyon kuramlarını kavramak. | |||
| Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Motivasyon kuramlarını kavramak. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |