EN
  • Anasayfa
  • PFE402 Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
PFE402 - Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) PFE402 8 1 + 8 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Uygulamanın yapıldığı okuldaki öğretim etkinlikleri, yöntemleri, sınıf kontrolünün gözlemlenmesi, etkinlik planlanması ve uygulanması

Ders Kaynakları Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 9 14 126
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 5 25
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 6 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 4 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 13 1 13
Toplam İş Yükü (Saat) 319
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 12,51
AKTS 10,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Hakkında Açıklamalar Ders
2 Gözlem ödevleri Sınıf Dışı Çalışma
3 Gözlem Ödevleri Sınıf Dışı Çalışma
4 Gözlem Ödevleri+Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
7 Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler.
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar.
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular.
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. 4 4 5 5 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 4
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 4 4 5 4
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. 4 5 5 5 5 4 4 5 4 4 5 4 4 5 4
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 4 4 4 4
Ortalama Değer 4,5 4,75 5 5 5 4 4 5 4,5 4 5 4,25 4,25 4,75 4