| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Sanat Eğitimi II | SCT102 | 2 | 2 + 3 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ,Örgün |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini öğretmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Renk, form ve strüktür hakkında bilgi veren konuları ve ekip çalışmasını içerir. |
| Ders Kaynakları |
Wassily Kandinsky, Johannes Itten, Joseph Albers, Ludwig Wittgenstein Archer, Michael, Art Since 1960 (World of Art) Ders notları Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 11 | 55 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk. | |
| 2 | Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi. | |
| 3 | Yalın renk kontrastı. | |
| 4 | Açık- koyu renk kontrastı . | |
| 5 | Sıcak- soğuk renk kontrastı. | |
| 6 | Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı. | |
| 7 | Simultane Kontrast | |
| 8 | Ara Sınav, Simultane kontrast 2 | |
| 9 | Kalite kontrastı | |
| 10 | Miktar kontrastı | |
| 11 | Rengin tekrarı - renk perspektifi ve renk -form ilişkisi. | |
| 12 | Tasarımda strüktür, malzeme kolajı. | |
| 13 | Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 1 | |
| 14 | Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 2 |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir. | |||
| Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir. | |||
| Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir. | |||
| Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | |||
| Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,2 | 4,4 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 4,6 | 4,2 | 4,6 | 4,4 | 4,6 | 4,2 | 4,6 |