• Anasayfa
  • SCT104 Desen II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT104 - Desen II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Desen II SCT104 2 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrfan DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Dizayn, resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluşturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimi.

Ders İçeriği

Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunma.

Ders Kaynakları Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karakalem desen çalışmasının sanat eğitimindeki önemi. Çizim malzemeleri ve araç gereçlerle ilgili bilgilendirme. Sayfa üzerinde boyutu oluşturan ton skalasının ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
2 Perspektif konusunun sanattaki yeri, ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
3 Geometrik forumların tek tek anlatılarak karakalem olarak çiziminin uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
4 Geometrik içerikli çeşitli objelerin ışık ve gölgeyle çiziminin uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
5 Kumaş ve objelerden oluşan ışık ve gölge konusunun uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
6 Kompozisyon oluşturarak objelerin yerleştirilmesi ve uygulaması. (Konuya ilişkin 10 adet A4 kağıda skeç ödevi)
7 Çeşitli açılardan (önden, yandan, dörtte üç) insan kafatası (10 adet kafatası skeci ödev)
8 Çeşitli açılardan insan kafasının kas yapısı (ekorşe) (10 adet insan yüzü ve kas yapısı skeci) (Ara Sınav)
9 İnsan yüzünün parçaları (göz, burun, kulak, dudak ve bir arada maske) (10 adet yüz parçaları skeci)
10 Çeşitli sabit modellerden (alçı heykellerden) karakalem çalışması (10 adet çeşitli alçı heykellerden portre çalışması ödevi)
11 Canlı modelden karakalem çalışması (10 adet canlı model çizimi ödevi)
12 Çeşitli malzemelerin (kömür, sanguine, sepya ve beyaz kalem) renkli kağıtlar üzerinde uygulaması (10 adet ustaların çizimlerinin incelenmesi ve kopyalarının yapılması ödevi).
13 Mürekkep boya ve uçlu kalemle (pilot) çizim (10 adet Bristol karton üzerinde uygulama -arkadaş portresi- ödevi)
14 Ödev kontrolleri ve serbest çizimler.
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliş
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir.
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir.
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliş - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -