| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Sanat Tarihi II | SCT106 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Rönesans´tan Modern Sanat Akımlarının başladığı tarihe kadar kronolojik olarak Avrupa´daki kültür ve sanat ortamı ile sanat eserlerinin öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Rönesans sanatı, Maniyerizm, Barok sanat, Romantizm, Neoklasizm ve Realizm |
| Ders Kaynakları |
Gombrich, EH., (1980), Sanatın Öyküsü, İstanbul
Tansuğ, S., (1993), Resim Sanatının Tarihi, İstanbul |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bizans Sanatı giriş | Ders |
| 2 | Bizans resim ve heykel sanatı | |
| 3 | Romanesk ve Gotik sanat | |
| 4 | Avrupa sanat akımları | |
| 5 | Rönesans sanatı | |
| 6 | Barok ve Rokoko | Ders |
| 7 | Romantizm | |
| 8 | Neoklasizm | |
| 9 | Realizm | |
| 10 | Empresyonizm | |
| 11 | Post Empresyonizm | |
| 12 | Kübizm, ekpresyonizm | |
| 13 | Dadaizm, Fovizm | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dönemler arası geçişleri kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | - | - | - | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | - | 2 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | - | 2 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | - | 2 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Dönemler arası geçişleri kavrar | - | 2 | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 1,6 | - | 1 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |