EN
  • Anasayfa
  • SCT322 Yüzeysel Tasarım III (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT322 - Yüzeysel Tasarım III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yüzeysel Tasarım III SCT322 5 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Amaç

Yüzeysel Tasarım III özellikle seramik malzeme yüzeyi değerlendirilmesinin yanında farklı türden malzemelerle 3 boyutlu düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarım uygulamalarını destekleyen bir ders olup öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar.

Ders İçeriği

İç ve dış mekanlarda kullanılacak modüler, artistik veya dekorasyon amaçlı diğer seramik elemanları kapsayan yüzey kaplama seramiklerini tasarım kuralları çerçevesinde uygulatmaktır. Sanatın temel verileri, seramik biçimlendirme yöntemlerine uygun olarak ele alınarak tasarımlar yapılır. Mekan, işlev, teknik ve insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkileri ele alınarak tasarımlarda anlam ifade eden ve çevre ile bütünleşen özgün tasarımlar oluşturulur. Kurgusal yönden, çevrenin, doğanın, nesnelerin, kavramların algılanması ve izlenimlerin yeni ürünlere aktarılmasıdır.

Ders Kaynakları Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
80
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 7 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi
2 Form-Fon Iliskileri, 3 boyutlu hazır nesneler ve Kompozisyon Ders Laboratuar
3 Form-Fon Iliskileri geometrik formların ve farklı türden materyallerin Kompozisyon Içindeki Etkisi Ders Laboratuar
4 Form-Fon Iliskileri geometrik formlar, renk ve biçimin Kompozisyon Içindeki Etkisi Ders Laboratuar
5 Form-Fon Iliskileri kapsamında renk, doku ve derinlik Ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
6 Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar
7 Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari
8 Vize: Geometrik Form-Fon Iliskileri, Form ve derinilik Ders Laboratuar
9 Form fon ilişkileri kapsamında büyük boyutlu ve birimli çalışmalar Ders Laboratuar
10 Form-Fon Iliskileri kapsamında optik illüzyonlar Ders Laboratuar
11 Form-Fon Iliskileri kapsamında katmanlarla derinlik oluşturma Ders Laboratuar
12 Seramik mühür ile dokulu yüzeyler oluşturma Ders Laboratuar
13 Ütopik zeminler üzerinde yaratıcı düşünme Ders Laboratuar
14 Form- Fon yaratma ve değerlendirme Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Her türlü malzeme ve metaryelden 3 boyuta yakın tasarımlar kurgulayabilecektir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Her türlü malzeme ve metaryelden 3 boyuta yakın tasarımlar kurgulayabilecektir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 3 3 5 5 5 4