| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgisayar Destekli Temel Tasarım I | SCT233 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
| Amaç |
Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
| Ders İçeriği |
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
| Ders Kaynakları |
Autocad Çizim ve Modelleme, Dr. Hasan Gökkaya
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders programının ve yönteminin aktarımı. | |
| 3 | Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması | |
| 3 | Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması | |
| 5 | Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması | |
| 5 | Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması | |
| 7 | Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması | |
| 7 | Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması | |
| 8 | Piksel tabanlı programlarda ışık çalışması | |
| 9 | Piksel tabanlı programlarda doku çalışması | |
| 12 | Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması | |
| 11 | Piksel tabanlı programlarda montaj çalışması | |
| 12 | Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması | |
| 13 | Vektör tabanlı programların tanıtımı | |
| 14 | Vektör tabanlı programlarda renk çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | |||
| 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | |||
| Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | |||
| 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |