| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetim ve Organizasyon | UBF102 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Amaç öğrencilerin yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik. Yönetim ve Organizasyon.
Tamer, Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Tarihi ve temel kavramlar | Ders |
| 2 | Yöneticiler ve Yönetim | Ders |
| 3 | Yönetim Çevresi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış | Ders |
| 5 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış-Planlama-Örgütleme | Ders |
| 6 | Yöneltme-Koordinasyon | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Liderlik Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Kontrol | |
| 9 | Yönetim Kuramları | Ders |
| 10 | Geleneksel(Klasik) Yönetim Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | İnsan İlişkileri(Neoklasik) Yönetim Kuramı | Ders |
| 12 | Modern Yönetim Kuramı | Ders |
| 13 | Amaçlara göre Yönetim, Çatışma, Stres ve Kriz Yönetimi | Ders |
| 14 | Değişimi ve Yenilikçiliği Yönetme, TKY, kariyer geliştirme,Öğrenen örgütler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilir. | |||
| Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | |||
| Organizasyonun tanımı, formal ve informal örgüt, örgütleme ilkeleri, örgüt düzeyleri, departmanlaşma ve örgütlemede karşılaşılan başlıca güçlükler değerlendirilebilir. | |||
| Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilir. | |||
| Yöneltme, güç, otorite, yetki, emir, etkileme, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarını açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilir. | 3 | 2 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 5 | ;
| Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | 3 | 3 | 2 | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 3 | - | 5 | ;
| Organizasyonun tanımı, formal ve informal örgüt, örgütleme ilkeleri, örgüt düzeyleri, departmanlaşma ve örgütlemede karşılaşılan başlıca güçlükler değerlendirilebilir. | 2 | - | 3 | - | - | 3 | - | 4 | 3 | - | 2 | 4 | 3 | 5 | ;
| Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilir. | - | 2 | - | - | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | 3 | 5 | ;
| Yöneltme, güç, otorite, yetki, emir, etkileme, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarını açıklar. | - | - | 2 | - | 3 | - | - | 4 | 3 | - | 2 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 1,6 | 1,4 | 1,4 | - | 0,6 | 0,6 | - | 3,2 | 2 | - | 0,8 | 2,4 | 1,8 | 5 |