Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Muhasebe I | MUF105 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Amaç |
İşletmelerin mali işlemlerinin, planlanması, kontrolü ve takibini sağlayan, işletmelerin taraflarına işletmenin mali performansı ve mali durumu hakkında bilgi üreten muhasebe bilgi sistemi ve süreçlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Temel Muhasebe kavram ve ilkeleri, çift yanlı muhasebe sisteminin işleyişi, hesap kavramı, finansal tablolar, muhasebe işlemlerinde kullanılan defter ve belgeler, Dönen ve duran varlık hesaplarının işleyişi |
Ders Kaynakları |
Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe
Yüksel Koç Yalkın, Genel Muhasebe
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebenin İşletme İçindeki Yeri, Muhasebenin Tanımı, İşlevleri ve Tarafları | Ders |
2 | Muhasebenin Temel Kavramları ve İlkeleri | Ders |
3 | Finansal Tablolar ve Muhasebe Süreci | Ders Problem Çözme |
4 | Bilanço Temel Eşitliği | Ders Problem Çözme |
5 | Hesap Kavramı, Hesap Türleri ve Hesapların İşleyişleri | Ders Problem Çözme |
6 | Muhasebe Defterleri ve Defterlerde Kayıt Tutma Nizamı | Ders Problem Çözme |
7 | Stok Hesaplarının İşleyişi | Ders Problem Çözme |
8 | Hazır Değerler, Menkul Kıymetler Hesaplarının Hesapların İşleyişi | Ders Problem Çözme |
9 | Ticari Alacaklar Hesaplarının İşleyişi | Ders Problem Çözme |
10 | Gelecek Aylara Ait Giderler ve Gelir Tahakkukları ve Diğer Dönen Dönen Varlık Hesapların İşleyişi | Ders Problem Çözme |
11 | Maddi Duran Varlık Hesaplarının İşleyişi | Ders Problem Çözme |
12 | Operation of Tangible Fixed Asset Accounts and Depreciation Transactions | Ders Problem Çözme |
14 | Monografi Çözümü | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebenin temel kavramları ve muhasebe ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çift Yanlı Muhasebe Yöntemine Göre Muhasebe Defterlerine Kayıt Yapar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mali tabloları düzenler. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebenin temel kavramları ve muhasebe ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | ;
Çift Yanlı Muhasebe Yöntemine Göre Muhasebe Defterlerine Kayıt Yapar. | 5 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | ;
Mali tabloları düzenler. | 5 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - |