EN
  • Anasayfa
  • MUF320 İnsan Kaynakları ve Yönetimi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
MUF320 - İnsan Kaynakları ve Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Kaynakları ve Yönetimi MUF320 6 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Amaç

Bu dersin amacı; İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY teorilerinin ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırmak, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları açıklanmaktadır.

Ders Kaynakları Şimşek M.Şerif, Öge H.Serdar. (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Konya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş Ders
2 Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Tartışmalı Ders
3 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
4 İnsan Kaynakları Planlama Ders Tartışmalı Ders
6 İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi Ders
6 İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi Ders
7 İş Değerleme Ders
8 Ara Sınav
9 Eğitim ve Geliştirme Ders
11 Performans Değerlendirme Ders
11 Performans Değerlendirme Ders
9 Ücret ve Ücret Yönetimi Ders
13 Kariyer yönetimi Ders Tartışmalı Ders
13 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İKY süreci oluşturabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İKY süreci oluşturabilir. - - - - - - - - - - - - - -
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - -
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlar. - - - - - - - - - - - - - -
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -