Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Yönetimi | MUF430 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Kariyer Yönetimi dersinde ilk olarak kariyer, iş ve meslek gibi temel kavramların üzerine durulacak, daha sonra sırasıyla bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi konuları ele alınacaktır. Derste ayrıca kariyer yolları, terfi ve nakil, kariyer evreleri, kariyer çıpaları, kariyer kalıpları, örgütsel kariyer yönetiminin insan kaynakları yönetimi işlevleri ile ilişkisi, kariyer geliştirme faaliyetleri, yedekleme yönetimi, özel kariyer grupları, kariyerin doğasını etkileyen gelişmeler, yeni kariyer yaklaşımları ve günümüz koşullarında kariyer ile ilgili ön plana çıkan konular da işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Şimşek, Ş., Çelik, A. ve Akatay, A. (2007). Kariyer Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalar, Ankara: Gazi Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
100
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,55 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders |
2 | Kariyer Kavramı | Ders |
3 | Bireysel ve Örgütsel Kariyer Yönetimi | Ders |
4 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Ders |
5 | Kariyer Evreleri ve Kariyer Geliştirme Faaliyetleri | Ders |
6 | Temel İletişim Becerileri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Kariyer için İnce Yetenekler | Ders Seminer |
8 | Diksiyon ve Beden Dili | Ders Seminer |
9 | Etkili Mülakat Teknikleri | Ders Seminer |
10 | Ekip Çalışması ve Liderlik | Ders Grup Çalışması |
11 | Kariyer Yolculuğunda Sınavlar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | CV hazırlama | Ders Seminer |
13 | Mezun Buluşması | Ders Seminer |
14 | Sektör Günleri | Ders Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının nasıl yapıldığını anlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu anlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bireysel kariyer planlamasının aşamalarını anlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendi bireysel kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olma konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmeyi öğrenirler. | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının nasıl yapıldığını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bireysel kariyer planlamasının aşamalarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kendi bireysel kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olma konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmeyi öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |