| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil III | TRZ203 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | örgün sınıfta ders |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
| Amaç |
II. yabancı dil almanca öğretimi III. |
| Ders İçeriği |
yabancı dil almanca A 1.2., gramer, okuma , yazma, dinleme, konuşma |
| Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Niveau A1+ Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025 A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 4 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 2 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, seviye belirleme | Ders |
| 2 | Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 3 | ülke-, dil-, şehir-isimleri, alfabe, rakamlar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri geniş zaman Praesens de | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 4 | aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiil çekimleri, hobiler, meslekler | Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 5 | büro,araç-gereç, eşyalar, sıfatlar, diyaloglar office içinde | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 6 | sıfatlar-antonyme, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulama | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 7 | konu tekrarı | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Benzetim |
| 7 | ara sınavı | |
| 9 | phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, fiil çekimler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim |
| 10 | Günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel- informel söylem | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler | |
| 12 | Modal fiil ile sorular, cümle yapısı | |
| 13 | Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım | |
| 14 | konu tekrarı, Alman dilinde film izleme | Ders Problem Çözme |
| 15 | Final sınavı | Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache - Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz A 1.2. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A 1.2. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Grammatik A 1.2.: Satzbau, Deklination von Präsens + Partizip II Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aussprache - Intonation | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz A 1.2. | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kommunikation A 1.2. | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Grammatik A 1.2.: Satzbau, Deklination von Präsens + Partizip II Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |