| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||||||||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||||||||||
| Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | ||||||||||||||||||
| Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||||||||
| Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||||||||||||||
| Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | ||||||||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||||||||||||||
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||||||||
| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
| 1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||
| 5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||||