EN
  • Anasayfa
  • TRZ216 Turizm Coğrafyası (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TRZ216 - Turizm Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Coğrafyası TRZ216 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Beşerî ve fizikî coğrafya kapsamında Türkiye´nin coğrafî bölgelerinin, doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerinin, turizm değerlerinin ve potansiyellerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Türkiye'nin genel coğrafyası, beşerî ve fizikî coğrafya, turizm çeşitleri, sürdürülebilir turizm, Türkiye'nin coğrafi bölgelerindeki turizm kaynakları ve potansiyelleri

Ders Kaynakları ŞENOL, Fazıl, Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası, Detay Yayıncılık, 2016
Zengin, Burhanettin (2006) Turizm Coğrafyası, Değişim Yayınevi, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizm, Coğrafya ve Turizm Coğrafyasına Genel Bir Bakış Tartışmalı Ders Gösterim
2 Turizm ve Coğrafya İlişkisi, Turizm Coğrafyasının Unsurları Tartışmalı Ders Sözlü
3 Fizikî Coğrafya ve Turizm Türleri Tartışmalı Ders Gösterim
5 Beşerî Coğrafya ve Turizm Türleri Seminer Grup Çalışması
5 Sürdürülebilir Turizm Küçük Grup Tartışması Gösterim
7 ARA SINAV
8 Ege Bölgesi
9 Marmara Bölgesi
10 Karadeniz Bölgesi
11 İç Anadolu Bölgesi Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Güneydoğu Anadolu Bölgesi
13 Doğu Anadolu Bölgesi Gösterim Grup Çalışması
14 Türkiye'nin Turizm Potansiyeli ve Alternatif Destinasyonlar Vaka Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'nin turizm potansiyelini ve Türkiye'deki alternatif destinasyonları öğrenir. Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Turizm, coğrafya ve turizm coğrafyası kavramlarını öğrenir. Sunum / Seminer Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye turizm çeşitlerini öğrenir. Sunum / Seminer Seminer Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Akdeniz, Ege, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu Bölgelerinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır. Sunum / Seminer Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye´nin genel coğrafyasını tanır. Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye'nin turizm potansiyelini ve Türkiye'deki alternatif destinasyonları öğrenir. 4 4 4 3 3 3 4 3 3 4 4 3 4 4
Turizm, coğrafya ve turizm coğrafyası kavramlarını öğrenir. 5 4 4 4 3 3 4 4 3 2 4 3 4 5
Türkiye turizm çeşitlerini öğrenir. 5 4 4 4 3 3 4 3 3 2 3 5 4 5
Akdeniz, Ege, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu Bölgelerinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır. 5 4 4 4 4 2 3 3 4 4 4 5 4 4
Türkiye´nin genel coğrafyasını tanır. 4 4 5 4 4 3 4 3 4 3 5 5 4 5