EN
  • Anasayfa
  • TRZ301 İngilizce V (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ301 - İngilizce V
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İngilizce V TRZ301 5 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TRZ101 İngilizce I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA
Amaç

Öğrencilere B1 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak.

Ders İçeriği

İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler, okuma parçaları, dinleme aktiviteleri

Ders Kaynakları Business English -2 ( Blackswan publishing)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 7 49
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 3 18
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 95
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,73
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konu tekrarı (zamanlar), karakter sıfatları
2 Sorular, dönüşlülük zamirleri, soru eklentileri
3 İngilizcede bir konuya katılma/katılmamayı ifade etme
4 Gelecekteki planları ifade etme
5 Gelecekle ilgili tahminde bulunma, yerleri tanımlayan sıfatlar
6 Miktar belirleyiciler, İngilizce pazarlık yapabilme
7 Present Perfect Continuous, phrasal verbs with ‘put’
8 Çevremiz, Future Perfect Continuous Ders
9 İngilizce'de açıklama isteme ifadeleri
10 İngilizcede zorunlulukları anlatma, İşle ilgili kelimeler
11 Geçmişteki yetenekleri anlatabilme
12 İngilizcede izin isteme/izin verme
13 Gelecek planları, hayaller, If conditionals Ders
14 Konu Tekrarları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
- B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek kelimeleri bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
- B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
- B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
- B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
- B1 düzeyinde dil bilgisi kurallarını bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
- B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek kelimeleri bilir 4 4 - - - - - - - - - - - - - - -
- B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek 4 4 - - - - - - - - - - - - - - -
- B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir 4 4 - - - - - - - - - - - - - - -
- B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek 4 4 - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 4 4 - - - - - - - - - - - - - - -