| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil V | TRZ303 | 5 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders | ||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) | ||||
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL | ||||
| Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğretimi V |
||||
| Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A. 2.1.., gramer, okuma yazma, dinleme, konuşma |
||||
| Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 1 Klett Verlag 4. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025 A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4 |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 2 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma, kaynak belirleme,sınıf seviyesi tespitii | |
| 2 | Kişisel açıklama, sıfatlar, kompliman yapmak, | |
| 3 | Akreditasyondaki edatlar, kılık - kıyafet, özellikler, cümle yapısı | |
| 4 | yan cümle yapısı, soru cümle yapısı, uygulama | |
| 5 | zaman dilimi Perfekt'te fiil çekimleri ve cümle yapısı | |
| 6 | Gazete metni inceleme, ilanlar, tanımlık ile sıfat çekimleri | |
| 7 | Konu tekrarı | |
| 8 | Ara sınavı | Ders |
| 9 | Spor metni, okuma, soru cevap, Akkusativ li yansıtma zamiri | |
| 10 | dinleme metni, röportaj | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | indefinita, Pronomen, kelime birleştirme | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
| 12 | iş başvurusu, yazma, | |
| 13 | iş görüşmesi, dialog konuşma | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | değerlendirme | |
| 15 | Final sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch verstehen A 2.1.+ Wortschatz | Yazılı Sınav | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Deutsch Grammatik A 2.1.+ Satzbau, Verbkonjugation- Zeiten, Praepositionen, Pronomen, Faelle, | Yazılı Sınav | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie | Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kommunikation A 2.1.+ | Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deutsch verstehen A 2.1.+ Wortschatz | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Deutsch Grammatik A 2.1.+ Satzbau, Verbkonjugation- Zeiten, Praepositionen, Pronomen, Faelle, | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kommunikation A 2.1.+ | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |