| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil VI | TRZ304 | 6 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | örgün sınıfta ders | ||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğretimi V. |
||||
| Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A 2.1. gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma |
||||
| Ders Kaynakları |
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
1. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 1 Klett Verlag 2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita 4. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 12 | 48 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, ders içeriği, kaynak, ders | |
| 2 | mesleki tanıtım, kariyer, biyografi incelemesi | |
| 3 | Relativ cümlesi, relativ zamiri | |
| 4 | dinleme, interview, anlama | |
| 5 | hayalimdeki meslekler, konjunktiv | Ders |
| 6 | çalışma yaşamın yarısı-tartışma, şehir tanıtımı | |
| 7 | konu tekrarı | |
| 7 | ara sınavı | |
| 8 | güncel hayatta medya araçları | |
| 9 | alışkanlıklar, haberler, tafik, siyaset, spor, hava raporu | |
| 11 | Televizyon ile ilgili yazılar | |
| 12 | Wortbildung-Kelime yapıtaşları, Antonyme zu Adjektiven/sıfatlar | |
| 13 | Almanya'da siyaset: Hükümet-eyalet, şehir-mahalle yönetimi | |
| 7 | konu tekrarı | |
| 15 | Final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch verstehen 2.1. Wortschatz | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gramer: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A 2.1 | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache - Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | - | - | - | ;
| Gramer: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | 3 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | ;
| Kommunikation A 2.2./ İletişim A 2.2. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | - | - | - | ;
| Ausprache/Telaffuz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | - | - | - | ;
| Deutsch verstehen 2.2. Wortschatz/Almanca anlama A 2.2. Kelime hazinesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,4 | 0,8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,2 | 1 | 1,6 | 2,2 | 1,6 | - | - | - |