EN
  • Anasayfa
  • TRZ404 II. Yabancı Dil VIII (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ404 - II. Yabancı Dil VIII
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil VIII TRZ404 8 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TRZ104 II. Yabancı Dil II Evet
TRZ204 II. Yabancı Dil IV Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 2.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 2 2
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, ders içeriği, kaynak ve ders
2 Mesleki tanıtım, Kariyer, biyografi incelemesi
3 relativ cümle, relativ zamiri
4 dinleme, interview, anlama
5 Hayalimdeki meslekler, konjunktiv
6 çalışma yaşamın yarısı-tartışma, şehir tanıtımı
7 ara sınavı, konu tekrarı Gösterim
8 güncel hayatta medya araçları
9 alışkanlıklar, tv-radio haberleri; trafik, siyaset, spor, hava raporu
10 Kurumsal eğitim ve medyanın artılarını ve eksilerini tartışmak Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
11 Televizyon konulu yazılar
12 Wortbildung/kelime yapı taşları, Antonyme zu Adjektiven/sıfatlar
13 Almanya'da Siyaset: devlet-eyalet, şehir-mahalle yönetimi
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kommunikation A 2.2./İletişim A 2.2. Yazılı Sınav Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Aussprache/Telaffuz Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Deutsch verstehen A 2.2. Wortschatz/Almanca anlama A 2.2. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kommunikation A 2.2./İletişim A 2.2. - - - - - - - - - - - - - -
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri - - - - - - - - - - - - - -
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen - - - - - - - - - - - - - -
Aussprache/Telaffuz - - - - - - - - - - - - - -
Deutsch verstehen A 2.2. Wortschatz/Almanca anlama A 2.2. Kelime hazinesi - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -