EN
  • Anasayfa
  • TRZ404 II. Yabancı Dil VIII (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ404 - II. Yabancı Dil VIII
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil VIII TRZ404 8 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TRZ104 II. Yabancı Dil II Evet
TRZ204 II. Yabancı Dil IV Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi VIII.

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 2.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 2 2
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, ders içeriği, kaynak ve ders
2 Mesleki tanıtım, Kariyer, biyografi incelemesi
3 relativ cümle, relativ zamiri
4 dinleme, interview, anlama
5 Hayalimdeki meslekler, konjunktiv
6 çalışma yaşamın yarısı-tartışma, şehir tanıtımı
7 konu tekrarı
7 ara sınavı
9 alışkanlıklar, tv-radio haberleri; trafik, siyaset, spor, hava raporu
10 Kurumsal eğitim ve medyanın artılarını ve eksilerini tartışmak Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
11 Televizyon konulu yazılar
12 Wortbildung/kelime yapı taşları, Antonyme zu Adjektiven/sıfatlar
13 Almanya'da Siyaset: devlet-eyalet, şehir-mahalle yönetimi
7 konu tekrarı
15 Final sınavı Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 2.2. Wortschatz Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen A2.2. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten A2.2. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Aussprache Intonation Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kommunikation A2.2. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - - - -