| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İngilizce II | TRZ102 | 2 | 5 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
| Dersin Verilişi | Ders vermek, sunum, yorumlama, ödevlendirme |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2022 - 2023) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere başlangıç A1 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler vb. |
| Ders Kaynakları |
Boost 1 ,Blackswan Publishing House
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 10 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 9 | 1 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 1 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 8 | 1 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Basit Geçmiş Zaman 'to be' fiili | |
| 2 | Basit Geçmiş Zaman: Olumlu, olumsuz, soru cümleleri | |
| 3 | Nesne ve Sahiplik Zamirleri | |
| 4 | Tavsiye Verme / 'Should' | |
| 5 | Kural Vurgulama: 'Must, Have to' | |
| 6 | Trafik Kelime Bilgisi, Sağlık Sorunları | |
| 7 | E posta yazımı | |
| 8 | Basit Gelecek Zaman: will / won't - Ara Sınav | |
| 9 | Gelecek Zamanda 'be going to' kullanımı | |
| 10 | 'be going to' soru ve olumsuz cümleler | |
| 11 | Kıyaslama ve en üstünlük dereceleri | |
| 12 | Yakın Geçmiş Zaman: Olumlu yapılar | |
| 13 | Yakın Geçmiş Zaman: Olumsuz ve Soru cümleleri | |
| 14 | Dönem Tekrarı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| A1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | |||
| A1 düzeyinde paragraflar yazabilecek | |||
| A1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | |||
| A1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| A1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | ;
| A1 düzeyinde paragraflar yazabilecek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | ;
| A1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | ;
| A1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 4 | 4 | 4,25 | 4,75 | 4 | 4,25 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - |