EN
  • Anasayfa
  • TRZ319 Tüketici Davranışları (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ319 - Tüketici Davranışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışları TRZ319 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Formal eğitim, yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını ve tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel faktörleri anlamalarına yardımcı olmaktır.

Ders İçeriği

Genel tüketici davranış modeli, davranışı etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel etkiler ve tüketici satın alma karar sürecini kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Odabaşı, Y., Barış, G. Tüketici Davranışı, MediaCat Yay, 13. Baskı.
Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2018 - 2019 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 10 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tüketici Davranışına Giriş Ders
2 Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri Ders
3 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
4 Öğrenme ve Bellek
5 Motivasyon ve İlgilenim
6 Algılama
7 Ara Sınav
8 Tutum ve Tutum Değişimi
9 Kişilik
10 Değerler ve Yaşam Biçimi
11 Danışma Grubu Ders
12 Sosyal Sınıf ve Kültür
13 Tüketici Satın Alma Süreci Ders
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklama
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklama
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilme
Tüketicinin nasıl davrandığını anlamak
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklama - - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklama - - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilme - - - - - - - - - - - - - -
Tüketicinin nasıl davrandığını anlamak - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -