EN
  • Anasayfa
  • TRZ323 Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ323 - Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon TRZ323 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN (Yıl: 2023-2024) Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Doç. Dr. Serhat BİNGÖL
Amaç

Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, otellerdeki animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders; zaman ve rekreasyon kavramı, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkındadır.

Ders Kaynakları Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık.
Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 68
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,67
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili kavramlar Tartışmalı Ders
2 Rekreasyon teorisi Tartışmalı Ders
3 Rekreasyonel katılımını etkileyen faktörler Tartışmalı Ders
4 Rekreasyon yönetimi Problem Çözme
5 Rekreasyon eğitimi Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Kent planlamasında rekreasyon Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Rekreasyon ve oyun Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
8 Ciddi boş zaman Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
9 Animasyon Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Animasyon hizmetlerinin yönetimi Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Rekreasyon ve animasyon uygulamaları Rol Yapma / Drama Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
12 Drama ve animasyon Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
14 Grup etkinliği Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Grup etkinliği Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Rekreasyon teorileri ve özelliklerini açıklar ve turizm yönetimi ile bağlantılarını değerlendirir Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki rolünü ve önemini açıklar ve yorumlar Sunum / Seminer Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Boş zaman, rekreasyon ve turizm arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar Yazılı Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Uygulamalı animasyon etkinliklerini planlar ve etkinliğini değerlendirir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Rekreasyon teorileri ve özelliklerini açıklar ve turizm yönetimi ile bağlantılarını değerlendirir 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki rolünü ve önemini açıklar ve yorumlar 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Boş zaman, rekreasyon ve turizm arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Uygulamalı animasyon etkinliklerini planlar ve etkinliğini değerlendirir 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3