| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon | TRZ323 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN (Yıl: 2023-2024) Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
| Amaç |
Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, otellerdeki animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders; zaman ve rekreasyon kavramı, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkındadır. |
| Ders Kaynakları |
Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık.
Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,67 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Rekreasyon teorisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Rekreasyonel katılımını etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Rekreasyon yönetimi | Problem Çözme |
| 5 | Rekreasyon eğitimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Kent planlamasında rekreasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Rekreasyon ve oyun | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 8 | Ciddi boş zaman | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 9 | Animasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 10 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Rekreasyon ve animasyon uygulamaları | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 12 | Drama ve animasyon | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Grup etkinliği | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 14 | Grup etkinliği | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Rekreasyon teorileri ve özelliklerini açıklar ve turizm yönetimi ile bağlantılarını değerlendirir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki rolünü ve önemini açıklar ve yorumlar | Sunum / Seminer | Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Boş zaman, rekreasyon ve turizm arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Uygulamalı animasyon etkinliklerini planlar ve etkinliğini değerlendirir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rekreasyon teorileri ve özelliklerini açıklar ve turizm yönetimi ile bağlantılarını değerlendirir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki rolünü ve önemini açıklar ve yorumlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Boş zaman, rekreasyon ve turizm arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Uygulamalı animasyon etkinliklerini planlar ve etkinliğini değerlendirir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |