| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Finansal Yönetim | TRZ427 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Nurdan SEVİM (Yıl: 2024 - 2025) Doç. Dr. Nurdan SEVİM (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Finansal yönetim dersinin amacı, işletmelerde finansal yönetimin temel unsurlarını ve finansal sorunların çözümlenmesi için temel finansal kararları ve uygulamaları finansal yönetim, yatırım kararları ve mali piyasalar çerçevesinde ele almaktır. |
| Ders İçeriği |
İşletmelerde Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre ve Finansal Amaçlar, Paranın Zaman Değeri, Finansal Analiz ve Kontrol, Finansal Planlama, Çalışma Sermayesi Yönetimi, Nakit Yönetimi, Stok Yönetimi |
| Ders Kaynakları |
• Berk, N, “Finansal Yönetim”, Türkmen Kitabevi, 10.Baskı, İstanbul 2011-06-24
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 12 | 4 | 48 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşletmelerde Finans Fonksiyonu ve Finansal Amaçlar | |
| 2 | Finansal Piyasalar ve Araçlar | |
| 3 | Paranın Zaman Değeri ve Sermayenin Fırsat Maliyeti | |
| 4 | Finansal Analiz ve Kontrol | |
| 5 | Finansal Oran Analizi | |
| 6 | Finansal Planlama Süreci | Ders |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 7 | Finansal Planlamada Tahmin Yöntemleri | |
| 9 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | |
| 10 | Nakit Yönetimi, Nakit Bütçelerinin Hazırlanması | |
| 11 | Alacakların Yönetimi | |
| 12 | Stokların Yönetimi | Ders |
| 13 | Kredi Yönetimi | |
| 14 | Örnek Finansal Olay Çalışmaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kar dağıtım politikasına ilişkin ilkeleri öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Birleşme ve finansal başarısızlık konularına hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |