EN
  • Anasayfa
  • TRZ434 Turizm ve Sanat (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ434 - Turizm ve Sanat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm ve Sanat TRZ434 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Ders Veren
Amaç

Bu ders sanat tarihi bilinci oluşturmayı ve turizmle bağlantılarını amaçlar.

Ders İçeriği

Genel Sanat Tarihi hakkında bilgi veren konuları ve turizmle bağlantılarını içerir.

Ders Kaynakları E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Türkçesi: Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1992. Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi
E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Türkçesi: Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1992. Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 16 1 16
Final Final 28 1 28
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Barok Mimarlık Ders
2 Barok Resim ve Heykel Örnekleri
3 17. yüzyıl Sanatı
4 18. Yüzyıl Sanatı Ders
6 19. Yüzyıl Sanatı
5 19th Yüzyıl Sanatı
6 19. yy Akımları,Sanatçılar ve Yapıtları
7 Ara Sınav Ders
8 Ege Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
9 Marmara Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
10 Akdeniz Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
11 İç Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
12 Karadeniz Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
13 Güneydoğu Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
14 Doğu Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
17. 18. ve 19. yy sanat tarihin öğrenir. O yıllardaki gelişmeler ve sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. Günümüze kadar gelmiş sanat eserlerinin nerede sergilendiğini ve turistler tarafından ne sıklıkla ziyaret edildiğini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ülkemizde 7 bölgeyi ele alarak var olan sanat eserleri hakkında ve turizm alanına katkılarını göstermeyi amaçlayarak öğrenim kazanımı elde edilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyanın dört bir tarafına yayılmış, ziyaretçilerini bekleyen resim, heykel, mimari, edebiyat, müzik, tiyatro, opera, bale, sinema ve dijital sanat gibi sanat dallarının önde gelen eserlerinin turizm destinasyonlarıyla olan ilişkisini ele alarak öğrenim kazandırmayı amaçlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
17. 18. ve 19. yy sanat tarihin öğrenir. O yıllardaki gelişmeler ve sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. Günümüze kadar gelmiş sanat eserlerinin nerede sergilendiğini ve turistler tarafından ne sıklıkla ziyaret edildiğini öğrenir. 3 4 4 4 3 5 5 3 5 4 5 2 5 4
Ülkemizde 7 bölgeyi ele alarak var olan sanat eserleri hakkında ve turizm alanına katkılarını göstermeyi amaçlayarak öğrenim kazanımı elde edilir 3 4 3 5 4 3 3 3 3 3 4 5 4 5
Dünyanın dört bir tarafına yayılmış, ziyaretçilerini bekleyen resim, heykel, mimari, edebiyat, müzik, tiyatro, opera, bale, sinema ve dijital sanat gibi sanat dallarının önde gelen eserlerinin turizm destinasyonlarıyla olan ilişkisini ele alarak öğrenim kazandırmayı amaçlar 5 3 4 3 - 3 - 4 3 4 3 4 3 3