EN
  • Anasayfa
  • TRZ226 Hizmet Pazarlaması (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TRZ226 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması TRZ226 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Amaç

Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma.

Ders Kaynakları Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, Seçkin Yayınevi.
Öztürk, S. A. (2017), Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 85
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. (0)
2 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi
3 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması
4 Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün
5 Hizmet pazarlamasında dağıtım.
6 Hizmet pazarlamasında fiyat, Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam
7 Ara Sınav
8 Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama
9 Hizmet pazarlaması ve personel
10 Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar
11 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi
12 Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar
13 İlişkisel pazarlama
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilecektir.
Öğrenciler hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlayabilecektir.
Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
Öğrenciler hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirebilecektir.
Öğrenciler hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilecektir. 1 2 2 1 2 2 1 1 1 2 1 2 1 2
Öğrenciler hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlayabilecektir. 1 2 2 1 2 2 1 1 1 1 1 4 1 3
Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 1 2 3 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2
Öğrenciler hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirebilecektir. 1 3 3 1 2 2 1 1 1 2 2 3 1 2
Öğrenciler hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlayabilecektir. 1 3 2 1 2 1 1 1 1 1 1 3 1 2