| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Muhasebe | TRZ108 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ZEYTİN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ZEYTİN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ZEYTİN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmeler ve işletmelerin içinde yer aldığı ortamda muhasebe bilgisine neden ihtiyaç duyulduğunu ve muhasebe bilgisinin üretildiği muhasebe mekanizmasının nasıl işlediğini aktarmaktır |
| Ders İçeriği |
İşletme, İşletmenin İçerisinde Bulunduğu Ortam Ve Muhasebe İlişkisi, Muhasebenin Ürettiği Bilgi Ve Bu Bilgiyi Üretenler: Muhasebe Mesleği, Muhasebe Mekanizması Ve Türk Muhasebe Sistemi Hakkında Temel Bilgiler, Bilanço Hakkında Temel Bilgiler Ve Bilançoyu Oluşturan Hesaplara Giriş: Hazır Değerler Ve Menkul Kıymetler, Stoklar Alacaklar, Duran Varlıklar, Yabanacı Kaynaklar, Özkaynaklar, Gelir Tablosu Hakkında Temel Bilgiler Ve Gelir Tablosunu Oluşturan Hesaplara Giriş: Gelir Hesapları, Maliyet Ve Gider Hesapları, Genel Tekrar Ve Bütünleşik Örnek Çözümü |
| Ders Kaynakları |
Genel Muhasebe, Prof. Dr. Kemalettin ÇONKAR, Kocatepe Yayınevi, 2015
Genel Muhasebe, Tolga Uysal - Mehmet Şenlik, Seçkin Yayıncılık, 2016. Genel Muhasebe, Yurdakul ÇALDAĞ - Yıldız AYANOĞLU, Gazi Kitabevi, 2013 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,57 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşletme, İşletmenin İçerisinde Bulunduğu Ortam Ve Muhasebe İlişkisi, Muhasebenin Ürettiği Bilgi Ve Bu Bilgiyi Üretenler: Muhasebe Mesleği | |
| 2 | Muhasebe bilgi sistemi | |
| 3 | Bilanço Hakkında Temel Bilgiler Ve Bilançoyu Oluşturan Hesaplara Giriş | |
| 4 | Hazır Değerler Ve Menkul Kıymetler | |
| 5 | Stoklar | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
| 6 | Alacaklar | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Duran Varliklar | |
| 9 | Yabancı Kaynaklar: Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
| 10 | Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar, Özkaynaklar | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
| 11 | Gelir Tablosu Hakkında Temel Bilgiler Ve Gelir Tablosunu Oluşturan Hesaplara Giriş: Gelir Hesapları | |
| 12 | Maliyet Ve Gider Hesaplari | |
| 13 | Örnek olay çözme | |
| 14 | Örnek Olay Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Muhasebe bilgisinin nasıl üretildiğini öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Türkiye Muhasebe Sistemini Anlar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Muhasebe Alanında Kariyer İmkânları Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Muhasebe bilgisinin nasıl üretildiğini öğrenir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | - | - | - | ;
| Türkiye Muhasebe Sistemini Anlar | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | ;
| Muhasebe Alanında Kariyer İmkânları Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3,67 | 3,67 | 4 | 3,33 | 3 | 3 | 2 | 2,67 | 3 | 3,33 | 3,33 | 3,33 | - | - | - |