Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizmde Drama | TRZ339 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma, Ahlaki ve manevi değerlerin gelişmesine olanak sağlama, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, Dil ve iletişim becerilerini geliştirme, Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırma, Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme |
Ders İçeriği |
Bu ders, turizm-drama-oyun ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir. |
Ders Kaynakları |
Akoğuz, M. ve Akoğuz A. (2011). Yaratıcı Drama Etkinlikleri.
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dramanın Tanımı | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları | Tartışmalı Ders |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hayal gücünü geliştirebilme | |||
İş birliği yapabilme | |||
Bağımsız düşünebilme | |||
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme | |||
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme | |||
Grup etkinliklerini yapabilme | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Hayal gücünü geliştirebilme | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kendini ve toplumu tanıyabilme | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İletişim becerisi geliştirebilme | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler | |
İş birliği yapılabilme | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hayal gücünü geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş birliği yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bağımsız düşünebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grup etkinliklerini yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayal gücünü geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendini ve toplumu tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim becerisi geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş birliği yapılabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |