EN
  • Anasayfa
  • TRZ339 Turizmde Drama (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ339 - Turizmde Drama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizmde Drama TRZ339 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma, Ahlaki ve manevi değerlerin gelişmesine olanak sağlama, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, Dil ve iletişim becerilerini geliştirme, Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırma, Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme

Ders İçeriği

Bu ders, turizm-drama-oyun ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir.

Ders Kaynakları Akoğuz, M. ve Akoğuz A. (2011). Yaratıcı Drama Etkinlikleri.
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama.
Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama
Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 14 28
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dramanın Tanımı Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
2 Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları Tartışmalı Ders
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hayal gücünü geliştirebilme
İş birliği yapabilme
Bağımsız düşünebilme
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme
Grup etkinliklerini yapabilme Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Hayal gücünü geliştirebilme Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kendini ve toplumu tanıyabilme Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişim becerisi geliştirebilme Rol Yapma / Drama Önceden planlanmış özel beceriler
İş birliği yapılabilme Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Hayal gücünü geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - -
İş birliği yapabilme - - - - - - - - - - - - - -
Bağımsız düşünebilme - - - - - - - - - - - - - -
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme - - - - - - - - - - - - - -
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme - - - - - - - - - - - - - -
Grup etkinliklerini yapabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayal gücünü geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - -
Kendini ve toplumu tanıyabilme - - - - - - - - - - - - - -
İletişim becerisi geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - -
İş birliği yapılabilme - - - - - - - - - - - - - -