EN
  • Anasayfa
  • TRZ437 Gönüllülük Çalışmaları (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ437 - Gönüllülük Çalışmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gönüllülük Çalışmaları TRZ437 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN
Ders Veren Doç. Dr. Nurdan SEVİM Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN Arş. Gör. Serhat AYDIN
Amaç

Dersin temel amacı toplumsal sorumluluk bilincini kazandırmak için uygulama sırasında birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek, öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca edindikleri bilgi, beceri, sosyal, kültürel, ahlaki değerleri ve birikimleri kullanmak, üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göçler ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Gönüllülük, Etik, Ahlak, Hayırseverlik, Gönüllülüğün Önemi, Bireysel Sosyal Gönüllülük Çalışmaları, Kurumsal Gönüllülük, Kurum Kimliği, Kurum İmajı, Kurumsal Gönüllülükte Ekonomik, Örgütsel ve Toplumsal Konular, Gönüllülük Konuları ve Başarılı Gönüllülük Çalışmalarının İncelenmesi

Ders Kaynakları Özden, Kemal (2008), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Yönetimi”, Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim, Ed. Ali Coşkun, İstanbul: S
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 3 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal Çerçeve, Etkili İletişim, İşbirliği, Öz Değerlendirme, Yönetim ve Organizasyon, Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi, Üniversite Toplum İlişkileri, Topluma Katkı. Ders
2 Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vb.) Ders
3 Temel Gönüllülük Alanları, Toplumda Risk Gruplarında Gönüllülük Ders
4 Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler Ders
5 Örnek Gönüllü ve Gönüllülük Çalışmaları Ders
6 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Gönüllü Çalışmalara Katılım Ders
7 Ara Sınav Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
8 Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım ve Deneyimlerini Paylaşma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. 1 1 1 5 1 1 1 2 1 1 4 1 1 1
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 5 1 1 1
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. 1 1 1 5 1 1 1 2 1 1 4 1 1 1
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 3 1 1 1
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 5 1 1 1