EN
  • Anasayfa
  • TRZ233 Atık Yönetimi (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ233 - Atık Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Atık Yönetimi TRZ233 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Serhat AYDIN
Ders Veren Arş. Gör. Serhat AYDIN
Amaç

Çevre ve sürdürülebilir dünya için atık yönetimi ile ilgili temel kavramları, yasal mevzuatı, atık yönetim süreçlerini ve sıfır atık uygulamalarını öğrenerek, bunu turizm sektörüne uygulamak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders; atık yönetiminin prensipleri ve tanımlanması, taşınması, depolanması, sıfır atık hedefi ve turizm işletmelerinde atık yönetimini içermektedir.

Ders Kaynakları Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Sıfır Atık El Kitapçığı
Toprak, Zerrin (2003). Çevre Yönetimi ve Politikası.
Birleşmiş Milletler Çevre Programı (2003). Su ve Atık Yönetimi için Bir El Kitabı: Turizm Sektörünün Performansını Artırmak İçin Yapabileceği Uygulamalar
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Genel Tanıtımı ve Temel Kavramlara Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Çevre ve Sürdürebilirlik Kavramları Ders
3 Atık Kavramı ve Atık Türleri Ders
4 Atık Yönetimi Ders
5 Atık Yönetimi Süreçleri
6 Turizm İşletmelerinde Atık Yönetimi
7 Turizm Destinasyonlarında Atık Yönetimi Ders
8 Sıfır Atık Uygulamaları Ders
9 Turizm İşletmelerinde Sıfır Atık Uygulamaları Ders
10 Turizm Destinasyonlarında Sıfır Atık Uygulamaları Ders
11 Turizm Sektörünün Çevreye Etkisi Ders Tartışmalı Ders
12 Türkiye Cumhuriyeti İklim Değişikliği Eylem Planı Ders Tartışmalı Ders
13 Türkiye'nin İklim Değişikliği Ulusal Bildirimleri Ders Tartışmalı Ders
14 Atık, Çevre ve İklim Değişikliği Kapsamında Turizm Sektörünün Geleceği Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre, sürdürülebilirlik, atık ve atık yönetimini kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Atık yönetim süreçlerini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sıfır atık uygulamalarını kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizm işletmelerinde ve destinasyonlarında atık yönetimi ve sıfır atık uygulamalarını kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin iklim değişikliği plan ve uygulamalarını kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çevre, sürdürülebilirlik, atık ve atık yönetimini kavramlarını tanımlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Atık yönetim süreçlerini kavrar 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sıfır atık uygulamalarını kavrar 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
Turizm işletmelerinde ve destinasyonlarında atık yönetimi ve sıfır atık uygulamalarını kavrar 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye’nin iklim değişikliği plan ve uygulamalarını kavrar 3 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4 5 5