| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Macera Turizmi | TRZ243 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
| Amaç |
Bu derste, bireylerin farklı istek ve ihtiyaçlarına yönelik hizmet veren macera turizmi ve uygulamalarını anlamak, Türkiye’nin macera turizmi potansiyelinin farkına varmak ve değerlendirmeye yönelik fikirler üretebilmek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, macera turizmi ve çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olmak hakkındadır. |
| Ders Kaynakları |
Garda, B. (2016). Macera Turizmi Pazarlaması
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,67 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Macera Turizmine Genel Bir Bakış | Ders |
| 2 | Macera Turizminin Tanımı, Kavramsal Çerçeve | Ders |
| 3 | Macera Turizminin Özellikleri | Ders |
| 4 | Macera Turizminin Çeşitleri | Ders |
| 5 | Macera Turizmi Araştırmaları | Ders |
| 6 | Macera Turizminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi | Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Macera Turizminin Sosyo-Psikolojik Temelleri | Ders |
| 9 | Macera Turizminin Sürdürülebilirliği | Ders |
| 10 | Macera Turizmi Pazarlaması | Ders |
| 11 | Macera Turizmi Destinasyonları | Ders |
| 12 | Macera Turizminin Geleceği | Ders |
| 13 | Türkiye’de Macera Turizmi ve Uygulamaları | Ders |
| 14 | Bilecik'te Macera Turizmi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Macera turizmi destinasyonlarını ve aktivitelerini turizm talebi ve sürdürülebilirlik perspektifiyle analiz eder | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Macera turizmi faaliyetlerinde karşılaşılabilecek riskleri, güvenlik prosedürlerini, yasal sorumlulukları ve gerekli ekipman kullanımını değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Macera turizmi kavramlarını, türlerini ve ulusal ve uluslararası örneklerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Belirli bir hedef kitleye yönelik, operasyonel detayları ve maliyet analizi yapılmış yenilikçi bir macera turu projesi veya rotası tasarlar | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Macera turizmi destinasyonlarını ve aktivitelerini turizm talebi ve sürdürülebilirlik perspektifiyle analiz eder | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Macera turizmi faaliyetlerinde karşılaşılabilecek riskleri, güvenlik prosedürlerini, yasal sorumlulukları ve gerekli ekipman kullanımını değerlendirir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Macera turizmi kavramlarını, türlerini ve ulusal ve uluslararası örneklerini açıklar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Belirli bir hedef kitleye yönelik, operasyonel detayları ve maliyet analizi yapılmış yenilikçi bir macera turu projesi veya rotası tasarlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |