EN
  • Anasayfa
  • KMY599 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etiği (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KMY599 - Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etiği KMY599 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yavuz CANKARA
Ders Veren
Amaç

Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek.

Ders İçeriği

Bilimsel Bilgi, Araştırmanın Aşamaları, Pozitivizm, Yorumsamacı Paradigmalar, Nitel Araştırmaların Özellikleri, Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları, Uluslararası İlişkiler Disiplininde Makale Yazımı, Makale Yazılırken Dikkat Edilecek Hususlar, Metin İçerisinde ve Dışında Kaynak Gösterme, Alıntı Gösterme, Akademik Teklif Yazımı, Kitap Eleştirisi Yazma.

Ders Kaynakları Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
Türkdoğan, Orhan, Çağdaş Bilimsel Araştırma Metodolojisi ve Sorunları, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2012
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Ödev 1 Ödev 1 40 1 40
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 187
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim Nedir?
2 Bilimsel Bilgi Nedir?
3 Bilim Felsefesi'ne Giriş
4 Latince Dipnot Gösterim Şekli
5 APA Tipi Dipnot Gösterim Şekli
6 Süreli Yayın Analizi
7 Tez Yazım İlkeleri
8 Kitap İncelemesi
9 vize + İntihal Kavramı
10 Söylem Analizi Tekniği
11 Araştırma Modelinin Oluşturulması
12 Akademik Proje Önerisi Yazımı
13 Bitirme Ödevi Yazımı
14 Tez incelenmesi ve raporu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır.
Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular. - - - - - - - - - - - - - - -