| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Karşılaştırmalı Terörle Mücadele Stratejileri | KMY5507 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı devletlerin ortak sorunu olan terörizme karşı neler yapılabileceğini ortaya koymaktır. |
| Ders İçeriği |
Farklı devletlerin terörle mücadele yöntemleri ele alınarak, Türkiye'nin terör sorununu çözmede neler yapabileceği ortaya konulacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Fahrettin Altun, Hasan Basri Yalçın, Terörün Kökenleri ve Terörle Mücadele Stratejisi, SETA Yayınları.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Terörizmin tanımı | |
| 2 | Uluslararası Örgütlerin terörizme yaklaşımı | |
| 3 | 11 Eylül Olayları ve İslamofobi | |
| 4 | Kültür, Kimlik, çokkültürlülük | |
| 5 | Dinsel terör örgütleri | |
| 6 | Etnik Terör Örgütleri | |
| 7 | ABD'nin Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 8 | Vize Sınavı+İngiltere'nin Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 9 | Rusya'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 10 | Çin'in Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 11 | İran'ın Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 12 | Almanya'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 13 | Fransa'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
| 14 | Türkiye'nin Terörle Mücadele Stratejisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı ülkelerin terörle mücadele yöntemlerini bilir. | |||
| Terörün tanımı hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Dünyadan farklı örneklere bakarak, kendi fikir üretebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı ülkelerin terörle mücadele yöntemlerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Terörün tanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Dünyadan farklı örneklere bakarak, kendi fikir üretebilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | 4,33 | 4,67 | 4,33 | 4 | 4 | 4,33 | 4,67 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4,67 | 4 | 4 |