| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ortadoğu'da Kimlik ve Çatışma | KMY5009 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ortadoğu ülkelerinin ulus devlet olma süreçlerinde yaşadıkları kimliksel sorunların ortaya konulması. |
| Ders İçeriği |
Ortadoğu ülkelerinde ulus inşa süreçleri tek tek ele alınacak ve bölgedeki çatışmalar analiz edilecektir. |
| Ders Kaynakları |
William Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora Kitaplığı, 2004.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | “Ortadoğu”nun Tanımı, Sınırları | Ders |
| 2 | Osmanlı İdaresi Altında Ortadoğu Arap Aydınlanması ve Mehmet Ali Paşa Ayaklanması | Ders |
| 3 | I. Dünya Savaşı Sırasında ve Sonrası Ortadoğu'da İngiliz Politikaları Arap İsyanı: “Araplar” Osmanlıyı Arkadan Vurdu Mu? | Ders |
| 4 | İran Modernleşmesi ve Fars Kimliği | Ders |
| 5 | Irak'ın Etnik Yapısı ve Ulus Devlet İnşa Süreci Mısır, Ürdün ve Suriye’de bağımsızlık ve ulusal kimlik inşası süreci Arap Bağımsızlık Hareketleri | Ders |
| 6 | Filistin Topraklarında İsrail Devleti'nin Oluşturulması, Siyonizm Hareketi Yahudi kimliği, Hacı Emin el-Hüseyni’nin Filistin Hükümeti inşa girişimleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Mısır'da Pan-Arabizm Hareketleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Cemal Abdul Nasır’ın Arap Milliyetçiliği politikası | Ders |
| 9 | 1960’lı Yıllarda Arap Soğuk Savaşı-Suriye ve Irak'ta Baas Hareketi 1967 Savaşı ve FKÖ-Yaser Arafat’ın Yükselişi, Filistin ulusal kimlik inşası | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Lübnan'da Etnik Siyasa Temelinde Çatışmalar-Lübnan Kimliği | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | İran İslam Devrimi ve Humeyni’nin İktidara Gelişi Şii jeopolitiği | Ders |
| 12 | Ortadoğu Ülkelerinde Sessiz Muhalefet: Müslüman Kardeşler Örgütü | Ders |
| 13 | Oryantalizm ve Oksidantalizm Kavramları 11 Eylül Sonrası Batılı Devletlerin Gözünde Ortadoğu: İslamofobi | Ders |
| 14 | Arap Baharı Olayları ve Ortadoğu Ülkelerinin Son Politik Vaziyeti | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ortadoğu ülkelerinin kimlik sorunlarını öğrenir ve yorumlar. | |||
| Ortadoğu'da yaşanan çatışmalar hakkında fikir sahibi olur. | |||
| Ortadoğu ülkelerinin modernleşme süreçlerini öğrenir ve yorumlar. | |||
| Filistin İsrail çatışmasını analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortadoğu ülkelerinin kimlik sorunlarını öğrenir ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortadoğu'da yaşanan çatışmalar hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortadoğu ülkelerinin modernleşme süreçlerini öğrenir ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Filistin İsrail çatışmasını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |