| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Siyasal İdeolojiler ve Uluslararası Politika | KMY5509 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Siyasal ideolojiler ile uluslararası politika arasındaki ilişkiyi incelemek. |
| Ders İçeriği |
Politik ideolojiler ve uluslararası ilişkiler teoriler. |
| Ders Kaynakları |
Andrew Heywood - Political Ideologies
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İdeolojiler ve Uİ Teorileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 2 | Liberalizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 3 | Realizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 4 | Eleştirel Teoriler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 5 | Sosyalizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 6 | Marksizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 7 | Neo-Gramscicilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 8 | Milliyetçilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 9 | Sosyal İnşacılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 10 | Ingiliz Okulu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 11 | Yeşil Teori | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 12 | Toplumsal Cinsiyet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 13 | Jeopolitik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| 14 | Feminizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Siyasal ideolojileri anlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Uİ teorilerini anlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Siyasal ideolojiler ile Uİ teorileri arasında ilişkiyi inceler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Farklı siyasal ideolojileri karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Farklı Uİ teorilerini karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |