| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'de Siyasal Hareketler | KMY5512 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, Türkiye'deki belli başlı siyasal akımların ve bu akımların önde gelen temsilcilerinin incelenerek söz konusu akımların Türkiye'ye özgü karakteristiklerinin tartışılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Batıcılık, resmi ideoloji, liberalizm, muhafazakarlık, Türkçülük, İslamcılık ve Türkiye solu gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Berkes, Niyazi (1959).Türk Milliyetçiliği ve Batı Uygarlığı: Ziya Gökalp'in Seçilmiş Eserleri . New York: Columbia Press.
Tunçay, Mete ve Eric Jon Zuireher (der.). (2000). Osmanlı İmparatorluğu?nda Sosyalizm ve Milliyetçilik (1876-1923). İstanbul: İletişim Öğün, Süleyman Seyfi (1995). Modernleşme, Milliyetçilik ve Türkiye. İstanbul: Bağlam Yayınevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye'de Modernleşme Süreci | |
| 2 | Osmanlı'da Batılılaşma hamleleri | |
| 3 | Cumhuriyet ve Kemalizm | |
| 4 | Türk düşünce hayatında ideoloji algısı | |
| 5 | Muhafazakarlık ve Türk Siyasal Hayatında Muhafazakarlık Düşüncesi | |
| 6 | Türkçülük | |
| 7 | İslamcılık | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi I | |
| 10 | Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi II | |
| 11 | Türkiye'de Sosyalist Düşünce | |
| 12 | Türkiye'de Sosyal Demokrasi | |
| 13 | Türkiye'de Yeni Sol ve Radikal Demokrat Hareketler | |
| 14 | Türkiye'de Feminist Hareket |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar. | |||
| Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir. | |||
| Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | ;
| Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
| Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 3,67 | 3,67 | 3 | 3,33 | 3,67 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3,33 | 3,67 | 3,33 | 3,67 | 3,67 |