EN
  • Anasayfa
  • BYT5033 Bitkisel Üretimde İnvitro Teknikler (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5033 - Bitkisel Üretimde İnvitro Teknikler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitkisel Üretimde İnvitro Teknikler BYT5033 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem ÇALKAN SAĞLAM
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin bitki hücre ve doku kültürleri konusunda bilgi birikimi edinmelerini sağlamak, bu konudaki son gelişmeler ve yenilikler hakkında farkında olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bitki doku kültürü teknikleri. Bitki hücre kültürü teknikleri. Bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanları. Kallus kültürü. Embriyo kültürü. Anter kültürü. Mikrospor kültürü. Meristem kültürü. Sürgün ucu kültürü. Virüslerden arındırma. Klonal çoğaltım teknikleri.

Ders Kaynakları M. Babaoğlu, E. Gürel, S. Özcan, 2001, Bitki Biyoteknolojisi
Doku Kültürü ve Uygulamaları. H. A. Öktem, M., Yücel, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 3 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 3 15
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 184
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Bitki doku kültürü teknikleri. Tartışmalı Ders
3 Bitki hücre kültürü teknikleri. Tartışmalı Ders
4 Bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanları. Tartışmalı Ders
5 Kallus kültürü Tartışmalı Ders
6 Embriyo kültürü. Tartışmalı Ders
6 Embriyo kültürü. Tartışmalı Ders
8 Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Seminer
9 Arasınav Sözlü
8 Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Seminer
11 Anter kültürü Tartışmalı Ders Seminer
12 Mikrospor kültürü Sözlü
13 Meristem kültürü Sözlü
14 Sürgün ucu kültürü Tartışmalı Ders
15 Virüslerden arındırma Tartışmalı Ders
16 Klonal çoğaltım teknikleri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bitki doku kültürü tekniklerini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanlarını öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler doku kültürlerinin önemini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler bitki doku kültürü tekniklerini öğrenir 5 4 4 4 5 5 5 3 4 5 4 5
Öğrenciler bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanlarını öğrenir. 5 4 4 4 5 5 5 3 4 5 4 5
Öğrenciler doku kültürlerinin önemini kavrar 5 4 4 4 5 5 5 3 4 5 4 5