| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyobozunur Nanokompozitler | BYT5063 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders araştırma makaleleri incelenerek, sunum haline getirilmiş notlar üzerinden işlenmiştir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Biyobozunurluk tanımı yapılarak biyobozunur nanokompozitlerin üretim ve karakterizasyonunun incelenmesi. |
| Ders İçeriği |
1. Biyobozunurluk 2. Nano boyut tanımı 3. Nanokompozitler, üretim ve karakterizasyon 4. Biyobozunur Nanokompozitler 5. Uygulama Alanları |
| Ders Kaynakları |
Derleme ve Araştırma Makaleleri
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 36 | 12 | 432 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 42 | 14 | 588 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 1035 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 40,59 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojik olarak parçalanabilirlik | Tartışmalı Ders |
| 2 | Biyobozunur Ürünler Çevre Açısından Güvenli mi? | Tartışmalı Ders |
| 3 | Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Biyobozunur Malzemelerin Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Metal Bazlı Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Polimer Bazlı Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Biyosürfaktantlar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Biyopolimerler | Tartışmalı Ders |
| 9 | Gıda Paketleme | Tartışmalı Ders |
| 10 | Nanokompozit Malzemeler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Nanokompozit Malzemeler Üretim ve Karakterizasyonu | Tartışmalı Ders |
| 12 | Biyobozunur Nanokompozitlerin Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
| 13 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 13 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sunum | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Problem Çözme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sunum | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Problem Çözme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |