| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyomolekülleri Saflaştırma Teknikleri | BYT5062 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin, biyomoleküllerin yapısını ve biyomoleküllerin saflaştırması amacıyla kullanılan metodları öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Hücre duvar ve membran yıkım metodları, Membran filtreleme metodları ve bunların kullanılma alanları, membranların karakterizasyonu, Santrifüj metodları, Elektroforetik metodlar, Kromatografik metodlar, kromatografi prensipleri ve uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Principles and Techniques of Practical Biochemistry, Wilson & Walker, Cambridge Press, 2000
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 7 | 35 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 6 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyomoleküllerin yapı ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Hücre duvar ve membran yıkım metodları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Membran filtreleme metodları ve membranların karakterizasyonları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kaba filtrasyon, Mikrofiltrasyon ve Ultrafiltrasyon ve bunların kullanılma alanları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Santrifüj metodları; genel prensipler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Preparatif ve analitik santrifüjleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Elektroforetik metodlar ve prensipleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | 2D, kapiler ve izoelektrik fokuslama gibi farklı elektroforez metodları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Elektroforez uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Kromatografik metodlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | İyon değişimi, jel filtrasyonu kromatografisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Afinite, ince tabaka, gaz kromatografisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Final sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Biyomoleküllerin saflaştırılmasında santifüj ve elektroforetik metodları öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Saflaştırmada güncel elektroforetik ve kromatografik uygulamaları öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Biyomoleküllerin yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kromatografik metodlar ve kullanım alanlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyomoleküllerin saflaştırılmasında santifüj ve elektroforetik metodları öğrenir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 3 | ;
| Saflaştırmada güncel elektroforetik ve kromatografik uygulamaları öğrenir. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Biyomoleküllerin yapısını öğrenir. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kromatografik metodlar ve kullanım alanlarını öğrenir. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | - | 3,25 | 3,25 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 0,75 |