Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmmünoloji | BYT5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | |
Amaç |
İmmün sistemin temel özellikleri ve mekanizmalarının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
İmmün sistemin doku ve hücreleri, doğal bağışıklık, T hücre aktivasyonu, B hücre aktivasyonu, immünoglobulinlerin yapısal ve fonksiyonel özellikleri., |
Ders Kaynakları |
Abuk K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Temel İmmunoloji, 1. Baskı, 2007
Ivan Roitt (Editor), Essential Immunology, sixth edition, Blackwell Scientific Publications, 1998 Ustaçelebi Ş, Mutlu G, İmir T, Cengiz AT,Tümbay E, Mete Ö, ed.Temel ve Klinik Mikrobiyoloji .Ankara; Güneş Kitabevi Ltdti.1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İmmün sistemin tanımlanması | Tartışmalı Ders |
2 | Doğal Bağışıklık | Beyin Fırtınası |
3 | Kazanılmış Bağışıklık | Problem Çözme |
4 | İmmün sistem doku ve hücreleri | Sözlü |
5 | Antijen ve Antikor | Benzetim |
6 | Antijenler, Antikorlar: Yapı ve Fonksiyon | Problem Çözme |
7 | Antijen-Antikor Birleşmesi | Grup Çalışması |
8 | Enfeksiyonlara karşı immün cevap | Sözlü |
8 | Enfeksiyonlara karşı immün cevap | Sözlü |
11 | Hücresel ve Humoral Bağışıklık | Küçük Grup Tartışması |
11 | Hücresel ve Humoral Bağışıklık | Küçük Grup Tartışması |
12 | Kompleman Sistemi | Grup Çalışması |
13 | Aşılar ve Serumlar | Gösterim |
14 | Otoimmünite | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Antijenleri, antikorları ve antijen-antikor etkileşimlerini öğrenebilirler | |||
Enfeksiyonlara karşı immün cevabın oluşması ve aşılar ile ilgili genel bilgi edinebilecekler | |||
İmmün yanıtların tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | |||
Bağışıklık sisteminin elemanları, yapı ve fonksiyonları ve sistemin çalışması ile ilgili temel bilgileri öğrenebilirler | |||
Hücresel ve hümoral bağışıklık tipleri hakkında bilgi edinebilirler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Antijenleri, antikorları ve antijen-antikor etkileşimlerini öğrenebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enfeksiyonlara karşı immün cevabın oluşması ve aşılar ile ilgili genel bilgi edinebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İmmün yanıtların tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bağışıklık sisteminin elemanları, yapı ve fonksiyonları ve sistemin çalışması ile ilgili temel bilgileri öğrenebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücresel ve hümoral bağışıklık tipleri hakkında bilgi edinebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |