| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Biyokimya | BYT5073 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Fatih TOZOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Mesut IŞIK (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Fatih TOZOĞLU |
| Amaç |
Moleküler Biyoloji ve Biyokimyada seçilen konular ile ilgili ileri bilimsel yeterliliği kazandırmayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Karbonhidrat, lipid, protein, enzim, su ve sulu çözeltiler, hormonlar, virüsler, nükleik asitler |
| Ders Kaynakları |
Biyokimya, E. Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010
Harper's Illustrated Biochemistry, by R.K. Murray et al., 28th edition, 2009 (ISBN 10-07-162591-3) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyokimyaya Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Su ve Sulu Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Tampon Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Proteinler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Proteinlerin Sindirimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Enzimler | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Lipidler | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hormonlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Vitaminler | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Nükleik Asitler | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | |||
| Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | |||
| Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | |||
| Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | |||
| Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ;
| Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ;
| Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ;
| Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 2,8 | 3 | 3,2 | 3,2 | 3,4 | 3,4 | 2,8 | 2,6 | 2 | 2,2 | 3 | 3,2 |