| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyoelektrokimya | BYT5077 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat ALANYALIOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Murat ALANYALIOĞLU (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
- Elektrokimyanın temel ilkelerini öğretmek, - Biyolojik sistemlerde meydana gelen redoks tepkimelerini açıklamak, - Biyolojik redoks olayları ile elektrokimya uygulamalarının ilişkisini kurmak, - Biyoelektrokimyasal sentez ve algılama olayları hakkında bilgi vermek, - Biyoelektrokimya çalışmaları için gerekli elektrokimyasal teknikleri öğretmek, - Literatürdeki biyoelektrokimya çalışma örnekleri ile uygulama becerisi için gerekli bilgileri ve deneysel sonuçları yorumlama yeteneği kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Elektrokimyanın temel ilkeleri, redoks tepkimeleri, biyolojik redoks olayları, elektrokimyasal teknikler, biyoelektrokimyasal sentez, biyoelektyrokimyasal algılama mekanizmaları, biyoelektrokimya üzerine literatür incelemeleri. |
| Ders Kaynakları |
Bioelectrochemistry, Philip Bartlett, John Wiley & Sons, Ltd., 2008.
Bioelectrochemistry of Biomembranes and Biomimetic Membranes, Rolando Guidelli, John Wiley & Sons, Ltd., 2017. Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, Allen J. Bard., John Wiley & Sons, Ltd., 1980. Enstrümental Analiz İlkeleri, (Skoog, Holler, Nieman) Çeviri editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Prof. Dr. Hamza Yılmaz. Bilim Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Redoks tepkimeleri, elektrokimyanın tanımı, tarihçesi ve yasaları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Elektrot potansiyelleri, standart elektrot potansiyelleri, hücre çeşitleri, hücre elemanları | Ders |
| 3 | Elektrokimyasal teknikler: Potansiyometri ve voltametri | Ders |
| 4 | Biyoenerji ve biyolojik elektron transferi | Ders |
| 5 | Redoks enzimlerinin elektrokimyası | Ders |
| 6 | Biyolojik membranlar ve membran taklitleri | Ders |
| 7 | NAD(P) tabanlı biyosensörler | Ders |
| 8 | Glukoz biyosensörleri | Ders |
| 9 | Fenolik biyosensörler | Ders |
| 10 | Tam kan biyosensörleri | Ders |
| 11 | Biyoelektrosentez: Elektroliz ve elektrodiyaliz | Ders |
| 12 | Biyoyakıt hücreleri | Ders |
| 13 | Elektrokimyasal immünoanaliz ve DNA analizleri | Ders |
| 14 | Elektrokimyasal in-vivo çalışmalar: Glukoz düzeyi izleme ve biyoelektrokimyasal yakıt hücreleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elektrokimya ile ilgili temel kavramları (hücre, potansiyel, elektrot, vs.) bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Biyolojik ortamlardaki redoks olaylarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Biyolojik olaylar ile elektrokimyanın ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Biyolojik olaylar ile ilişkili elektrokimyasal sentez ve algılama olaylarını kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Biyolojik sistemler için kullanılabilecek elektrokimyasal teknikleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |