EN
  • Anasayfa
  • BYT5080 Polimer Kimyasının Temelleri (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5080 - Polimer Kimyasının Temelleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Polimer Kimyasının Temelleri BYT5080 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren
Amaç

Günlük yaşantımızda önemli yer tutan polimerlerin anlam ve önemini kavratma, polimer malzemelerin tasarım, sentez ve karakterizasyonları konularında derinlemesine bilgiler edinmelerini sağlama, polimerlerin özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması, polimer kimyası hakkında yeterli donanıma sahip bireylerin yetişmesi ve sektörün ihtiyacına hitap etmelerinin sağlanması.

Ders İçeriği

Giriş, tanımlar, adlandırma, polimer kullanım alanları, taktisite, polimer yapıları ve sınıflandırma, Molekül ağırlıkları, polimerlerin fiziksel özellikleri; kristallenme, Dc, Tm ve Tg, viskozite, basamaklı polimerizasyon, serbest radikal polimerizasyon, anyonik polimerizasyon, katyonik polimerizasyon, Zeigler-Natta polimerizasyonu, halka açılması polimerleşmesi, Kopolimerleşme ve kopolimerler, Polimerleşme teknikleri: Kütle, çözücü, dispersiyon, süspansiyon, emülsiyon polimerleşmeleri.

Ders Kaynakları Polimer Kimyası (M. Saçak, Gazi yayınları)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, genel tanımlar, adlandırma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Polimer yapıları ve sınıflandırma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Polimer kullanım alanları, taktisite, molekül ağırlıkları, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Polimerlerin fiziksel özellikleri; kristallenme, Dc, Tm ve Tg Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Viskozite Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Basamaklı polimerizasyon, serbest radikal polimerizasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Anyonik polimerizasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 katyonik polimerizasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Zeigler-Natta polimerizasyonu, halka açılması polimerleşmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Kopolimerleşme ve kopolimerler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Kütle ve çözelti, polimerleşmeleri. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Dispersiyon polimerleşmeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Süspansiyon polimerleşmeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Emülsiyon polimerleşmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Geniş bir aralıkta polimerleri tanırlar, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mol ağırlık hesaplayabilirler ve moleküler ağırlıkların önemini kavrarlar, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Polimerlerin katı hal özelliklerini tanımlar, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Basamaklı ve zincir polimerizasyon kinetiğini bilir, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Anyonik ve serbest radikal polimerizasyon arası kıyaslama yapar, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Geniş bir aralıkta polimerleri tanırlar, - - - - - - - - - - - -
Mol ağırlık hesaplayabilirler ve moleküler ağırlıkların önemini kavrarlar, - - - - - - - - - - - -
Polimerlerin katı hal özelliklerini tanımlar, - - - - - - - - - - - -
Basamaklı ve zincir polimerizasyon kinetiğini bilir, - - - - - - - - - - - -
Anyonik ve serbest radikal polimerizasyon arası kıyaslama yapar, - - - - - - - - - - - -