EN
  • Anasayfa
  • BYT5081 Nanopartikül Sentezi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5081 - Nanopartikül Sentezi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nanopartikül Sentezi BYT5081 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK
Amaç

Nano boyutta polimer malzemelerin tasarım, sentez ve karakterizasyonları konularında derinlemesine bilgiler edinilmesinin sağlanması.

Ders İçeriği

Nano-parçacıkların sentezi için yeni yöntemler. Polimer nanopartikül teknolojisi. Lateks teknolojisi (emülsiyon, süspansiyon ve dispersiyon polimerizasyonları). Çapraz bağlı nano yapılı polimerler, nanojeller mikrojeller, SCL miseller, polimer katkılı nanokompozitler, nano katalizorler, nano-gözenekli malzemeler, diğer nanomalzemelerin sentez ve karakterizasyonları.

Ders Kaynakları Nanomaterials: From Research to Appl., 2006, H.Sonoko ve ark..
Nanomaterials and Nanochemistry, 2006, C. Br´echignac P. Houdy M. Lahmani, Berlin, France.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, genel tanımlar, adlandırma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Nanoteknolojiye giriş ve ön kavramlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Nanoyapıların sınıflandırılması ve malzeme özelliği-yapısal ilişki Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Nano parçacıkların sentezi için yeni yöntemler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Polimer nanopartikül teknolojisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Lateks teknolojisi: Emülsiyon polimerizasyonları ile lateksler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Lateks teknolojisi: Dispersiyon polimerizasyonu ile lateksler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Lateks teknolojisi: Süspansiyon polimerizasyonu ile lateksler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Çapraz bağlı nano yapılı polimerler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 SCL miseller ve sentezleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Nanojeller, mikrojellerin sentezi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Hidrojellerin sentezi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Metaloksit nano yapıların sentezi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Nano katalizorler, nano-gözenekli malzemeler, diğer nanomalzeme sentez ve karakterizasyonları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Günümüz nanopartikül teknolojisi kavramını anlarlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nano partikül sentez metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nano partikül sentez metotları hakkında deneyim sahibi olurlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ebat değişikliğinin yarattığı uygulamadaki kolaylık ve zararları fark eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Günümüz nanopartikül teknolojisi kavramını anlarlar. - - - - - - - - - - - -
Nano partikül sentez metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - -
Nano partikül sentez metotları hakkında deneyim sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - -
Ebat değişikliğinin yarattığı uygulamadaki kolaylık ve zararları fark eder. - - - - - - - - - - - -