EN
  • Anasayfa
  • BYT5086 Moleküler Markörler ve Bitki Islahında Kullanımı (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5086 - Moleküler Markörler ve Bitki Islahında Kullanımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moleküler Markörler ve Bitki Islahında Kullanımı BYT5086 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Ders Veren
Amaç

Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon alışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon çalışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır.

Ders Kaynakları Genomics-Assisted Crop Improvement, Volume 1(Editor: Rajeev K. Varshney, Roberto Tuberosa) (2007)
Genome Mapping and Molecular Breeding in Plants(Fruits and Nuts) (Editor:Chittaranjan Kole)(2007)
Plant Molecular Breeding (Editor: H. John Newbury)(2003)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarım Bitkileri, Biyoçeşitlilik, Transgenik Bitkiler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 Islah çalışmalarında moleküler markörlerin önemi, markör uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 Bitki ıslah tanımı, ıslah metotları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 Nükleik Asit İzolasyonu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
5 PCR (Polimerase Chain Reaction) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 PCR’a dayalı moleküler markörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 PCR’a dayalı moleküler markörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 PCR’a dayalı moleküler markörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 Yeni Nesil Sekanslama Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 DNA Barkodlama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
11 Marköre Dayalı Seleksiyon (MAS) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 Gen kaynaklarının tanımlanması, korunması ve filogenetik analizler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
13 Haritalama Yaklaşımları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 Dizi Analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Markör destekli seleksiyonu öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Gen kaynaklarının tanımlanması ve korunmasının önemini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Markör uygulamalarında kullanılan teknikleri öğrenir ve uygular Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Moleküler Markörleri tanımlar Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Markör destekli seleksiyonu öğrenir - - - - - - - - - - - -
Gen kaynaklarının tanımlanması ve korunmasının önemini kavrar - - - - - - - - - - - -
Bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir - - - - - - - - - - - -
Markör uygulamalarında kullanılan teknikleri öğrenir ve uygular - - - - - - - - - - - -
Moleküler Markörleri tanımlar - - - - - - - - - - - -