| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Markörler ve Bitki Islahında Kullanımı | BYT5086 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon alışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon çalışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Genomics-Assisted Crop Improvement, Volume 1(Editor: Rajeev K. Varshney,
Roberto Tuberosa) (2007)
Genome Mapping and Molecular Breeding in Plants(Fruits and Nuts) (Editor:Chittaranjan Kole)(2007) Plant Molecular Breeding (Editor: H. John Newbury)(2003) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarım Bitkileri, Biyoçeşitlilik, Transgenik Bitkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 2 | Islah çalışmalarında moleküler markörlerin önemi, markör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 3 | Bitki ıslah tanımı, ıslah metotları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Nükleik Asit İzolasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 5 | PCR (Polimerase Chain Reaction) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | Yeni Nesil Sekanslama Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | DNA Barkodlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 11 | Marköre Dayalı Seleksiyon (MAS) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 12 | Gen kaynaklarının tanımlanması, korunması ve filogenetik analizler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 13 | Haritalama Yaklaşımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 14 | Dizi Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Markör destekli seleksiyonu öğrenir | |||
| Gen kaynaklarının tanımlanması ve korunmasının önemini kavrar | |||
| Bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir | |||
| Markör uygulamalarında kullanılan teknikleri öğrenir ve uygular | |||
| Moleküler Markörleri tanımlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |