Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomalzemelerde İnce Film Teknikleri ve Uygulamaları | BYT5095 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, yüz yüze teorik olarak yürütülmektedir. Ders kapsamında öğretim elemanı tarafından yapılan anlatımlar, sınıf içi interaktif tartışmalar ve ödevlerle desteklenecektir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Arda AYTİMUR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Arda AYTİMUR |
Amaç |
1. İnce film kaplama tekniklerinin teorileri, kullanım alanları ile bu alanda kullanılan cihazların özelliklerinin öğretilmesi. 2. İnce film kaplama tekniklerinin biyomalzemelerin fonksiyonelleştirme ve yüzey modifikasyon aşamalarında kullanımları hakkında bilgi verilmesi. 3. İnce film kaplı biyomalzemelerin kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi. |
Ders İçeriği |
Bu ders, ince film kaplama tekniklerinin temellerini ve biyomalzemelerdeki uygulamalarını kapsamaktadır. Ders kapsamında fiziksel ve kimyasal kaplama yöntemleri, biyomalzeme yüzeylerinde ince film büyütme, biyolojik arayüzey etkileşimleri, organik ve inorganik film kaplamaları, biyouyumluluk ve karakterizasyon yöntemleri ele alınacaktır. Ayrıca, ince film kaplı biyomalzemelerin mekanik özellikleri, biyosensör uygulamaları ve ortopediden nörobilime uzanan biyomedikal kullanım alanları tartışılacaktır. Doku mühendisliği, kök hücre teknolojileri ve implante edilebilir cihazlar için ince film uygulamalarına da yer verilecektir. |
Ders Kaynakları |
H.J. Griesser (ed.), Thin Film Coatings for Biomaterials and Biomedical Applications. Woodhead Publishing (2016).
S. Nazarpour (ed.), Thin Films and Coatings in Biology. Springer Dordrecht (2013). C.S.S.R. Kumar (ed.), Nanostructured Thin Films and Surfaces. WILEYVCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim (2010). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
15
|
Temel Meslek Dersleri
|
5
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
80
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnce film kaplama teknikleri ve biyomalzemelere giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İnce film kaplama teknikleri - 1 (PVD, CVD, ALD, MBE) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Benzetim |
3 | İnce film kaplama teknikleri - 2 (Elektroforetik kaplama, sol-jel metodu, elektroeğirme metodu, katı faz büyütme) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
4 | Biyomalzeme yüzeyinde ince film büyütme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | İnce film kaplama ve biyolojik arayüzey | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Biyomalzemelerde organik ve inorganik ince film kaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnce filmlerin biyouyumluluğu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | İnce film kaplı biyomalzemelerin karakterizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | İnce film kaplı biyomalzemelerin mekanik davranışları ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | İnce film biyosensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Benzetim |
11 | İnce film kaplı biyomalzemelerin biyomedikal uygulamaları – 1 (ortopedi ve diş) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | İnce film kaplı biyomalzemelerin biyomedikal uygulamaları – 2 (antimikrobiyal yüzey ve nörobilim) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Doku mühendisliği ve kök hücre teknolojileri için ince film uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | İmplante edilebilir cihazlar için ince film uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnce film kaplama yöntem ve tekniklerini bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
İnce film kaplama cihazlarının temel çalışma prensiplerini bilir ve karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
İnce film kaplı biyomalzemelerin kullanım alanlarını bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnce film, biyomalzeme, biyouyumluluk ve biyosensör kavramlarını bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnce film kaplı biyomalzemelerin karakterizasyon teknikleri, mekanik davranışları ve özelliklerini bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Biyomalzemenin kullanım amacına uygun şekilde fonksiyonelleştirilmesi ve yüzey modifikasyonu için uygun ince film kaplama tekniğini seçer. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnce film kaplama yöntem ve tekniklerini bilir ve açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
İnce film kaplama cihazlarının temel çalışma prensiplerini bilir ve karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
İnce film kaplı biyomalzemelerin kullanım alanlarını bilir ve açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
İnce film, biyomalzeme, biyouyumluluk ve biyosensör kavramlarını bilir ve açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
İnce film kaplı biyomalzemelerin karakterizasyon teknikleri, mekanik davranışları ve özelliklerini bilir ve açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Biyomalzemenin kullanım amacına uygun şekilde fonksiyonelleştirilmesi ve yüzey modifikasyonu için uygun ince film kaplama tekniğini seçer. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,67 | 4,83 | 3,67 | 4,83 | 4 | 4,5 | 5 | 5 |