Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişimi I | CGP101 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Amaç |
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas. |
Ders Kaynakları |
Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company. Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.) Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann. Deniz, M. Engin (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi. Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company. Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.) Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,73 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi disiplininin tanımı, kapsamı, tarihçesi ve dersin amaçları. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Büyüme, gelişme, olgunlaşma, öğrenme gibi temel kavramlar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Gelişim ilkeleri ve gelişimi etkileyen faktörler (biyolojik, çevresel, kültürel). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Çocuk gelişiminde temel kuramların sınıflandırılması ve karşılaştırma ölçütleri. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Psikanalitik kuramlar (Freud) ve Erikson’un psikososyal gelişim evreleri. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Bilişsel gelişim kuramları (Piaget’in dönemleri). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Vygotsky’nin sosyo-kültürel yaklaşımı, Bruner ve bilgi-işleme kuramı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Davranışçı kuramlar (Pavlov, Skinner) ve Bandura’nın sosyal öğrenme kuramı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | İnsancıl kuramlar (Maslow, Rogers) ve Bronfenbrenner’in ekolojik sistemler yaklaşımı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Prenatal gelişim (döllenme, gebelik evreleri, risk faktörleri). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Doğum ve doğum sonrası uyum süreci. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Bebeklik döneminde fiziksel ve motor gelişim. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Bebeklik döneminde bilişsel ve dil gelişimi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim ve bağlanma. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Genel tekrar: Kuram – kavram – bebeklik gelişim alanlarının bütünleştirilmesi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını, ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocuk gelişimi kuramlarını (psikanalitik, bilişsel, davranışçı, sosyal öğrenme, insancıl, ekolojik vb.) açıklayarak gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Prenatal dönemden ergenliğe kadar farklı yaş dönemlerinde fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal gelişim özelliklerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını, ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri tanımlar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
Çocuk gelişimi kuramlarını (psikanalitik, bilişsel, davranışçı, sosyal öğrenme, insancıl, ekolojik vb.) açıklayarak gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Prenatal dönemden ergenliğe kadar farklı yaş dönemlerinde fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal gelişim özelliklerini analiz eder. | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 2 | 4,33 | 4 | 4,67 | 3,67 | 4 | 4,33 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |