Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Müzik | CGP205 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Amaç |
Müzik, başta dil gelişimi olmak üzere, sosyal gelişim, kişilik gelişimi, zihin gelişimi ve duygusal gelişime açıkça katkıda bulunmaktadır. |
Ders İçeriği |
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar. çocuk şarkıları üzerinde dikte ve deşifre çalışmaları, eşlik çalgısı eğitimi. Okul öncesi eğitiminde müziğin önemi. Okul öncesi eğitimde kullanılan müzik türleri ve çalgılar. Müzik etkinliklerinde kullanılabilecek ritim araçları ve özellikleri. Temel müzik bilgileri. Okul öncesi çocuğa uygun şarkı seçimi. Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik etkinlik türleri. Okul öncesi eğitim kurumlarında şarkı söyleme, ritim, ses ayırt etme, müzik dinleme, Yaratıcı drama ve yaratıcı dans çalışmaları. Eşlik çalgısı eğitimi. Rutin etkinliklerde, serbest zaman ve grup etkinliklerinde müzik. Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik saatini planlama ve uygulama. |
Ders Kaynakları |
DİNÇER, İnci (2000), Çocuk Gelişimiyle İlgilenenler İçin Müzik El Kitabı, İstanbul.
SEYREK,Hilmi-SUN,Muammer (1983), Okul Öncesi Eğitimde Müzik, İzmir. AKKAŞ, Salih (1991), Okul Öncesi Eğitimde Müzik, Ankara. TOZAR,Zeynep (Şubat 2003), “Müzikle Dans Eden Beyin”, Bilim Teknik Dergisi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 31 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,22 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Müzik (Giriş) | |
2 | 0 – 6 Yaş Çocukların Müzik Algılama Becerisi. | Grup Çalışması |
3 | Müziğin Çocuk Gelişimine Katkısı | |
4 | Müziğin Dil Gelişimine Katkısı | Gösterim Grup Çalışması |
5 | Müziğin Kişilik ve Sosyal Gelişime Katkısı | Gösterim Grup Çalışması |
6 | Müziğin Duygu ve Zihin Gelişimine Katkısı | Gösterim Grup Çalışması |
7 | Öğrenme İlkeleri ve Müzik (Giriş) | Gösterim Grup Çalışması |
8 | Motivasyon | Beyin Fırtınası |
9 | Bireysel Farklılıkların Ortaya Konulması | |
10 | Çevre – Problem Çözümü | Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Bütün – Parça – Bütün ve Süreklilik | Gösterim Grup Çalışması |
12 | Orff Müziği | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Orff Müzik Enstrumanları | Gösterim Grup Çalışması |
14 | Değerlendirme | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukların mutlu olmasını sağlamasının yanı sıra sağlıklı, duygusal dengeyi hazırlarken diğer yandan zihinsel kapasitesinin açığa çıkmasına sebep olmaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |