Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Resim | CGP207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Ayşe SEZER |
Ders Veren | Doç. Ayşe SEZER |
Amaç |
Çocuk resimleri analizleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, resim analizleri yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Resim ile ilgili temel kavramlar, temel resim çizme teknik ve yöntemlerini öğrenebilmek. Bu teknik ve yöntemleri basit masal ve hikayeler için tasarımlamayı öğretmek. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve işlenişi konusunda bilgilendirme. | |
3 | Çocuğun grafiksel gelişim evreleri | |
3 | Çocuğun grafiksel gelişim evreleri | |
4 | Çocuk resmlerinin genel özellikleri. | |
5 | Çocuk resimlerinin genel özellikleri. | |
6 | Çocuk resimlerinin genel özellikleri ve resim okuma. | |
7 | Ara sınav | |
8 | Çocuk resimlerini okuma ve analizi. | |
10 | Çocuk resimlerini okuma ve analizi | |
10 | Çocuk resimlerini okuma ve analizi | |
11 | Çocuğa resim yaptırma yöntem ve teknikleri. | |
12 | Çocuğa resim yaptırma yöntem ve teknikleri | |
13 | Çocuğa resim yaptırma yöntem ve teknikleri, uygulama çalışmaları. | |
14 | Dönem sonu genel değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel resim ile ilgili kavramları tanımlar. | |||
Temel resimde tekniklere yönelik kullanılacak malzemeleri tanımlar ve uygular. | |||
Resim teknik ve yöntemlerinin kullanım alanlarını özetler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel resim ile ilgili kavramları tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Temel resimde tekniklere yönelik kullanılacak malzemeleri tanımlar ve uygular. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
Resim teknik ve yöntemlerinin kullanım alanlarını özetler. | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |