EN
  • Anasayfa
  • CGP208 Öğretim Yöntem ve Teknikleri (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGP208 - Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri CGP208 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Selin İKİZ
Ders Veren Öğr. Gör. Selin İKİZ
Amaç

Öğretim ilkelerini dikkate alarak bir dersin kazanımlarına uygun öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerinin nasıl planlanıp uygulanacağı konusunda öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri, öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri.

Ders Kaynakları Gökalp, M. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Zembat, R. (Ed.) (2015). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Zembat, R. (Ed.) (2015). Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri. Ankara: Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 9 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğretim ilkeleri Ders Tartışmalı Ders
3 Öğretim stratejileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Öğretim stratejileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
7 Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
7 Öğretim yöntemleri ve uygulama örnekleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
8 Öğretim yöntemleri, Ara sınav
11 Öğretim teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması
11 Öğretim teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması
11 Öğretim teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması
11 Öğretim teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması
11 Öğretim teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Benzetim Grup Çalışması
14 Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Etkili öğretim ortamlarını teorik bilgisi ile sentezleyerek etkili öğretim uygulamaları gerçekleştirir.
Öğrenme öğretme stratejilerini kavrar.
Öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme süreci düzenler.
Öğretim ilkeleri doğrultusunda uygun yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği öğretim etkinliklerini planlar.
Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini, çocukların bireysel öğrenme özellikleri doğrultusunda değerlendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Etkili öğretim ortamlarını teorik bilgisi ile sentezleyerek etkili öğretim uygulamaları gerçekleştirir. 3 5 3 1 5 3 1 1 1 1 2 4 1
Öğrenme öğretme stratejilerini kavrar. 2 5 3 1 5 3 2 1 1 1 2 1 1
Öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme süreci düzenler. 3 5 3 1 5 3 2 2 1 1 4 4 1
Öğretim ilkeleri doğrultusunda uygun yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği öğretim etkinliklerini planlar. 3 5 3 1 5 3 2 1 1 1 4 4 1
Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini, çocukların bireysel öğrenme özellikleri doğrultusunda değerlendirir. 3 4 3 1 5 3 2 1 1 1 2 1 1